Friday, March 13, 2020

[PDF] Lehrgang Arabisch. Standardsprache der Gegenwart: Lehrbuch. Grammatik - Texte - Ìbungen KOSTENLOS HERUNTERLADEN

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Pressestimmen
Due to the massive economic; political; social and cultural changes having been taken place in the Middle East and North Africa within the past decades the interest in learning and using the Arabic language has increased worldwide.Therefore it is essential for a non-Arab native speaker; who wishes to apply his/her language skills in either a professional context or in contact with Arab speaking people; to have gained sufficient competence in Modern Standard Arabic as well as in the everyday language based on it.The publisher has therefore decided to develop a textbook which is much more focused communicatively than 'Lehrgang fur die arabische Schriftsprache der Gegenwart' by W. Fischer / O. Jastrow.After an introductory part into pronunciation and the writing system with corresponding exercises (units 1-5) the following units contain grammar paragraphs; consecutive texts; dialogues and exercises for deepening the learner's knowledge in grammar / vocabulary / translating /speaking in monologues; dialogues / listening comprehension. The intensifying units (A-F) are designed for repetition and deepening. An index of Arabic words; a map of the Arab world and a register of grammatical themes accomplish the book. Besides language skills/abilities conveyed for the oral and written Arabic communication the learner is introduced into regional; cultural/educational studies of Arabic countries; illustrated by various pictures.This textbook of Modern Standard Arabic is mainly designed for the basic course in academic teaching but can as well be used in language courses of other institutions. Basic knowledge of Grammar terminology in the learner's mother tongue is desired.'Review - English Due to the massive economic; political; social and cultural changes having been taken place in the Middle East and North Africa within the past decades the interest in learning and using the Arabic language has increased worldwide.Therefore it is essential for a non-Arab native speaker; who wishes to apply his/her language skills in either a professional context or in contact with Arab speaking people; to have gained sufficient competence in Modern Standard Arabic as well as in the everyday language based on it.The publisher has therefore decided to develop a textbook which is much more focused communicatively than ''Lehrgang fur die arabische Schriftsprache der Gegenwart'' by W. Fischer / O. Jastrow.After an introductory part into pronunciation and the writing system with corresponding exercises (units 1-5) the following units contain grammar paragraphs; consecutive texts; dialogues and exercises for deepening the learner's knowledge in grammar / vocabulary / translating /speaking in monologues; dialogues / listening comprehension. The intensifying units (A-F) are designed for repetition and deepening. An index of Arabic words; a map of the Arab world and a register of grammatical themes accomplish the book. Besides language skills/abilities conveyed for the oral and written Arabic communication the learner is introduced into regional; cultural/educational studies of Arabic countries; illustrated by various pictures.This textbook of Modern Standard Arabic is mainly designed for the basic course in academic teaching but can as well be used in language courses of other institutions. Basic knowledge of Grammar terminology in the learner's mother tongue is desired. Review - German Mit den gewaltigen wirtschaftlichen; politischen; gesellschaftlichen und kulturellen Veranderungen im Nahen Osten und Nordafrika in den letzten Jahrzehnten ist international das Interesse am Erlernen und an der Nutzung der arabischen Sprache gewachsen.Von einem Nichtaraber; der seine Sprachkenntnisse im beruflichen Kontext und bei Kontakten zu Arabern anwenden will; wird in erster Linie erwartet; dass er Kompetenzen vor allem im Hocharabischen und in der an ihm orientierten Umgangssprache erworben hat. Der Verlag hat sich daher entschlossen; ein Lehrwerk zu entwickeln; das wesentlich starker als der ''Lehrgang fur die arabische Schriftsprache der Gegenwart'' von W. Fischer und O. Jastrow kommunikativ ausgerichtet ist. Nach der Einfuhrung in Aussprache und Schrift mit zugehorigen Ubungen in den Lektionen 1 bis 5 gliedern sich die weiteren Lektionen in die Abschnitte Grammatik; fortlaufende Texte und Dialoge sowie Ubungen zur Grammatik und Lexik; zum Ubersetzen und monologischen und dialogischen Sprechen sowie zum Hor- und Leseverstehen. Die Vertiefungslektionen A bis F dienen dazu; das bis dahin Gelernte zu wiederholen und zu vertiefen. Ein arabisches Wortregister; eine Karte der arabischen Welt und ein Register der grammatischen Themen runden das Lehrbuch ab. Zugleich mit der Vermittlung von Fahigkeiten und Fertigkeiten zur mundlichen und schriftlichen Kommunikation im Arabischen fuhrt das Lehrbuch in die Landeskunde der arabischen Lander ein und macht mit wichtigen Bildungsgutern der arabischen Welt bekannt. Verschiedene Bilder illustrieren den landeskundlichen Inhalt. Dieses Lehrbuch des Hocharabischen ist hauptsachlich fur den Grundkurs im akademischen Unterricht gedacht; kann jedoch ebenso gut auch in Sprachkursen anderer Institutionen verwendet werden. Grundkenntnisse in der Grammatik der Muttersprache des Lerners sind dabei wunschenswert. 'Review - English Due to the massive economic; political; social and cultural changes having been taken place in the Middle East and North Africa within the past decades the interest in learning and using the Arabic language has increased worldwide.Therefore it is essential for a non-Arab native speaker; who wishes to apply his/her language skills in either a professional context or in contact with Arab speaking people; to have gained sufficient competence in Modern Standard Arabic as well as in the everyday language based on it.The publisher has therefore decided to develop a textbook which is much more focused communicatively than 'Lehrgang fur die arabische Schriftsprache der Gegenwart' by W. Fischer / O. Jastrow.After an introductory part into pronunciation and the writing system with corresponding exercises (units 1-5) the following units contain grammar paragraphs; consecutive texts; dialogues and exercises for deepening the learner's knowledge in grammar / vocabulary / translating /speaking in monologues; dialogues / listening comprehension. The intensifying units (A-F) are designed for repetition and deepening. An index of Arabic words; a map of the Arab world and a register of grammatical themes accomplish the book. Besides language skills/abilities conveyed for the oral and written Arabic communication the learner is introduced into regional; cultural/educational studies of Arabic countries; illustrated by various pictures.This textbook of Modern Standard Arabic is mainly designed for the basic course in academic teaching but can as well be used in language courses of other institutions. Basic knowledge of Grammar terminology in the learner's mother tongue is desired. Review - German Mit den gewaltigen wirtschaftlichen; politischen; gesellschaftlichen und kulturellen Veranderungen im Nahen Osten und Nordafrika in den letzten Jahrzehnten ist international das Interesse am Erlernen und an der Nutzung der arabischen Sprache gewachsen.Von einem Nichtaraber; der seine Sprachkenntnisse im beruflichen Kontext und bei Kontakten zu Arabern anwenden will; wird in erster Linie erwartet; dass er Kompetenzen vor allem im Hocharabischen und in der an ihm orientierten Umgangssprache erworben hat. Der Verlag hat sich daher entschlossen; ein Lehrwerk zu entwickeln; das wesentlich starker als der 'Lehrgang fur die arabische Schriftsprache der Gegenwart' von W. Fischer und O. Jastrow kommunikativ ausgerichtet ist. Nach der Einfuhrung in Aussprache und Schrift mit zugehorigen Ubungen in den Lektionen 1 bis 5 gliedern sich die weiteren Lektionen in die Abschnitte Grammatik; fortlaufende Texte und Dialoge sowie Ubungen zur Grammatik und Lexik; zum Ubersetzen und monologischen und dialogischen Sprechen sowie zum Hor- und Leseverstehen. Die Vertiefungslektionen A bis F dienen dazu; das bis dahin Gelernte zu wiederholen und zu vertiefen. Ein arabisches Wortregister; eine Karte der arabischen Welt und ein Register der grammatischen Themen runden das Lehrbuch ab. Zugleich mit der Vermittlung von Fahigkeiten und Fertigkeiten zur mundlichen und schriftlichen Kommunikation im Arabischen fuhrt das Lehrbuch in die Landeskunde der arabischen Lander ein und macht mit wichtigen Bildungsgutern der arabischen Welt bekannt. Verschiedene Bilder illustrieren den landeskundlichen Inhalt. Dieses Lehrbuch des Hocharabischen ist hauptsachlich fur den Grundkurs im akademischen Unterricht gedacht; kann jedoch ebenso gut auch in Sprachkursen anderer Institutionen verwendet werden. Grundkenntnisse in der Grammatik der Muttersprache des Lerners sind dabei wunschenswert.

Klappentext
Due to the massive economic; political; social and cultural changes having been taken place in the Middle East and North Africa within the past decades the interest in learning and using the Arabic language has increased worldwide.Therefore it is essential for a non-Arab native speaker; who wishes to apply his/her language skills in either a professional context or in contact with Arab speaking people; to have gained sufficient competence in Modern Standard Arabic as well as in the everyday language based on it.The publisher has therefore decided to develop a textbook which is much more focused communicatively than „Lehrgang für die arabische Schriftsprache der Gegenwart“ by W. Fischer / O. Jastrow.After an introductory part into pronunciation and the writing system with corresponding exercises (units 1-5) the following units contain grammar paragraphs; consecutive texts; dialogues and exercises for deepening the learner’s knowledge in grammar / vocabulary / translating /speaking in monologues; dialogues / listening comprehension. The intensifying units (A-F) are designed for repetition and deepening. An index of Arabic words; a map of the Arab world and a register of grammatical themes accomplish the book. Besides language skills/abilities conveyed for the oral and written Arabic communication the learner is introduced into regional; cultural/educational studies of Arabic countries; illustrated by various pictures.This textbook of Modern Standard Arabic is mainly designed for the basic course in academic teaching but can as well be used in language courses of other institutions. Basic knowledge of Grammar terminology in the learner’s mother tongue is desired.|Mit den gewaltigen wirtschaftlichen; politischen; gesellschaftlichen und kulturellen Veränderungen im Nahen Osten und Nordafrika in den letzten Jahrzehnten ist international das Interesse am Erlernen und an der Nutzung der arabischen Sprache gewachsen.Von einem Nichtaraber; der seine Sprachkenntnisse im beruflichen Kontext und bei Kontakten zu Arabern anwenden will; wird in erster Linie erwartet; dass er Kompetenzen vor allem im Hocharabischen und in der an ihm orientierten Umgangssprache erworben hat. Der Verlag hat sich daher entschlossen; ein Lehrwerk zu entwickeln; das wesentlich stärker als der „Lehrgang für die arabische Schriftsprache der Gegenwart“ von W. Fischer und O. Jastrow kommunikativ ausgerichtet ist. Nach der Einführung in Aussprache und Schrift mit zugehörigen Übungen in den Lektionen 1 bis 5 gliedern sich die weiteren Lektionen in die Abschnitte Grammatik; fortlaufende Texte und Dialoge sowie Übungen zur Grammatik und Lexik; zum Übersetzen und monologischen und dialogischen Sprechen sowie zum Hör- und Leseverstehen. Die Vertiefungslektionen A bis F dienen dazu; das bis dahin Gelernte zu wiederholen und zu vertiefen. Ein arabisches Wortregister; eine Karte der arabischen Welt und ein Register der grammatischen Themen runden das Lehrbuch ab. Zugleich mit der Vermittlung von Fähigkeiten und Fertigkeiten zur mündlichen und schriftlichen Kommunikation im Arabischen führt das Lehrbuch in die Landeskunde der arabischen Länder ein und macht mit wichtigen Bildungsgütern der arabischen Welt bekannt. Verschiedene Bilder illustrieren den landeskundlichen Inhalt. Dieses Lehrbuch des Hocharabischen ist hauptsächlich für den Grundkurs im akademischen Unterricht gedacht; kann jedoch ebenso gut auch in Sprachkursen anderer Institutionen verwendet werden. Grundkenntnisse in der Grammatik der Muttersprache des Lerners sind dabei wünschenswert.

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